Archive for April, 2012

Fremgang er fremgang

Posted: 2012/04/17 in Generelt
Tags: ,

Selv om ting tar litt tid, så er det fortsatt fremgang. Garasjen min har vært en av mine langtidsprosjekter hvor jeg jobber når jeg har tid og mulighet. Krever en del koredinering da ting må flyttes, kastes og kjøpes inn.
Men, nå begynner det å ta form og det er sykt deilig. Alle lysene er på plass, samtlige vegger er kledd og i dag listet jeg alle kanter.

Måtte også henge opp sekken for å prøve noen slag. Før så skranglet det i hele garasjen av skrot og en ustabil lampe i taket. Nå, var alt dønn stille. Jeg bare smilte, og måtte slå litt til : )

Neste som skal gjøres er å pusse lekaen, male og innrede ferdig. Litt ut på sommeren så må jeg finne på noe lurt for gulvet. Kanskje epoxy, hvem vet =)

Advertisements

Da har det vært 5 måneder siden forrige test og resultatene må jeg si meg fornøyd med, spesielt med tanke på omstendighetene.
Det var tre ting jeg var spesielt fornøyd med;
* Økt muskelmasse på 1,1kg(!)
* Økt i protein- og mineralinnhold i kroppen
* SMM (muskelsammensetning) over normalt

Trykk på bildet for full oversikt 🙂

Det ble en liten økning av fett og, men da tåler kroppen litt mer juling. Forrige gang kjørte jeg relativt hardt på mager mat (litt for mager), og det gjorde at jeg slet med økt muskelmasse. I tillegg så har jobben etter nyttår gitt forbud om “lunsjklubb” og at alle må spise i kantina. Noe som har resultert i mange utskeielser på diverse ymse varmmat! Så godt at jeg nå skal slutte i den jobben.

En liten skuffelse var musklene i bena, jeg har fokusert mer på ben, men har var det få resultater. Må finne på noe lurt her, for ubalansert fordeling av muskler på over- og underkropp har jeg ikke lyst til.

Denne gangen har jeg også brukt BCAA som et tilskudd, dette er en aminosyre som kroppen trenger men klarer ikke å produsere selv. Disse aminosyrene hjelper kroppen til å oppta og proteiner bedre. Dette skal jeg fortsette med.

Mål til neste gang:
* Mer muskler på bena
* Litt mindre fett
* Fortsatt ha SMM over normal

Morgendagens treningsplan kom jeg på etter en liten tweet jeg kom over. Så enkelt at jeg skal løfte 10 tonn over fire sandbagøvelser, altså 2500kg på hver øvelse.

Sandbag Deadlift

Sandbag Cleans

Sandbag FrontSquat

Sandbag Push Press

Da jeg har en athlete sekk som tar 35kg, så må jeg ta 72 reps på hver øvelse. Det blir moro!

God påske!