Loaded Carries på mølla – Prøv det!

Posted: 2013/04/17 in Helse, Trening og kosthold
Tags: , , , ,

Loaded CarriesJeg kan ikke si det ofte nok, men dette er en type øvelse som er fantastisk bra og utrolig undervurdert! Her skal dere prøve et program som jeg selv gjennomførte tidligere denne uka og som jeg fikk kjenne virkelig på kroppen. Både i form av puls, svette og ikke minst melkesyre i legger og setemuskulatur.

Først, finn deg en vekt du ønsker å ta med deg. Dette kan være alt fra to vektskiver (en i hver hånd for å skape balanse), kettlebells, klubbe, sandsekk på skuldra, eller rett og slett en vanlig sekk fylt med vannflasker eller tilsvarende.
Selv brukte jeg en sandsekk på 35Kg fra Bruteforce Training.

FarmersWalkSå, her er økta:

Oppvarming
Start med å gå 2-3km/t med 2 grader helling. Gå dette i 3-4 minutter. Deretter øk til 4 grader helling og 4km/t. Dette er din hvilefart og helling.

Økta
Start med å gå 4 grader 4 km/t i 1 minutt, Så:

  • Øk til 10 grader helling og sett farta til 5 -> 5,5 km/t, gå dette i 1 minutt
  • Øk til 15 grader helling og behold farta, gå dette i 1 minutt.
  • Sett tilbake til 4 grader helling og 4 km/t, gå dette i 1 minutt og fokuser på å få ned pulsen.

Gjenta disse punktene 6 ganger, slik at du har hatt 6 oppløp.
Når dette er gjort, sett fra deg vektene og gå rolig noen minutter. Rist godt av deg.

God økt!

Advertisements

Comments are closed.