Clubbell workshop med Pawel

Posted: 2012/10/02 in Helse, Trening og kosthold
Tags: , , ,

Helga 8-9 september så var jeg på en clubbell workshop som var utrolig morsom og inspirerende. Her lærte jeg mange nye øvelser, hvordan man kan kjøre disse sammen, terpe på teknikk og hvordan du faktisk kan ødelegger koppen på 1-2-3… Den siste kommer jeg tilbake til litt senere i bloggen. Jeg har selv en del klubber og drevet med dette i treningen min, men dette var utrolig nyttig og man kan aldri bli utlært! Kommer Pawel igjen, så drar jeg!

Vær beredt!

Det var noe jeg ikke helt var… Har vært på workshop tidligere og de har gått veldig greit, så da har jeg kjørt trening som vanlig i forkant. Det var ikke lurt her… Dagen før hadde jeg kjørt en meget tung benøkt, noe som resulterte i rask melkesyre i mange av øktene begge dagene. Totalt min egen feil, men ved neste workshop så skal jeg MINST ha tre treningsfrie dager i forkant. For man kan risikere å bli kjørt hardt!

Så hvor hardt var workshopen? Skal prøve å beskrive… Anta en tung intensiv crossfit økt på 20 minutter. Så tenkt deg fire av disse på en dag i løpet av 3 timer, og fire økter til dagen etter i løpet av tre nye timer. Slik var dagene… I tillegg med litt teori, teknikktrening og så en av de tunge øktene hvor man ble pisket! Tunnellsyn fikk man ofte og pulsen målte jeg opp i 175-178 rett etter endt økt.

Clubbell øvelsene er utrolig funksjonelle, bruker hele kroppen og man får en veldig god bevegelighet. Dessverre er det få av de kommersielle studioene som har disse. Men jeg vet om to i Kristiansand og et i Ski i Follo kommune.
Så bor dere i Oslo eller Kristiansandsområdet så anbefaler jeg dere å ta en tur og teste. Drar dere til Ski så har Pawel mange TacFit timer hvor dette blir brukt aktivt. Dere kommer til å bli imponert, og slitene!

I tillegg tild ette gikk vi igjennom en del uttøying rett etter de tunge øvelsene for å kompensere og hente oss inn igjen. Litt pusteteknikk fikk vi også testet. Det var faktisk tyngre enn jeg trodde!

Legger med litt bilder flere fra workshopen… 🙂

Drikk vann!

… og da masse etter trening også. Jeg trodde jeg hadde drukket mye vann, men glemte det ellers utover dagen og dagen etter. Resultatet ble dessverre hard mage, dehydrering og masse smerte. Denne workshopen var unormal hard og selv om man ikke føles tørst, så må man bare drikke vann.

Comments are closed.